چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد باید چیکار کنم ؟

امروزه یکی از راه‌هایی که بسیاری از خانم‌ها برای صاف کردن ، احیا و درمان موهای موج دار و فر، انجام میدهند کراتین درمانی یا همان کراتینه مو است.
قبل از پرداختن به سوال اکثر افراد که ( چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد ) به یک نکته ضروری اشاره میکنیم که این نکته میتوان به مسئله‌ای اشاره کرد کراتینه مو و احیا روی کسانی دارای موهای طبیعی و از قبل هیچ تراپی یا رنگ و مشی انجام نداده اند بسیار عالی جواب میدهد.
اما در برخی از افرادی که حتی پس از انجام کراتینه مو دیده شده ، موهایشان صاف نشده است. صاف نشدن موها بعد از کراتین یک مشکل جدی بین اکثر افراد است که در این مقاله ما قصد داریم به دنبال راهکاری مناسب برای آن باشیم .

چرا موها بعد از کراتین صاف نمی شود و هنوز موج دار است؟

قبل از اینکه به ادامه این مقاله چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد بپردازین ابتدا مقاله کراتین مو چیست؟ را مطالعه نمایید در واقع کراتین ، پروتئین سازنده‌ی مو، ناخن و پوست در بدن انسان است که در ساختار موی سر نیز به وفور موجود است.

وجود کراتین در مو باعث رشد بیشتر ، شفافیت بیشتر و شکل براق تری در مو دیده شود ، همچنین کراتین موها را نرم و صاف نگه میدارد و از وزی و موج دار شدن موها جلوگیری میکند.


موهای فر ، وز و موج دار به طور طبیعی خشک تر از موهای صاف هستند و میزان کراتین کمتری دارند. با کراتین درمانی می توان بافت سبک تر و صاف‌تری به این نوع موها داد. بعد از کراتین درمانی مو تا چند ماه ( ۸ الی ۱۲ ماه ) موهای شما شما صاف و براق باقی می ماند اما به شرطی که به طور صحیح و اصولی از موهایتان نگداری کنید برای مراقبت های بهد از کراتین میتوانید مقاله ( مراقبت های لازم بعد از کراتینه مو ) را مطالعه نمایید

یکی از مهمترین نکته‌هایی که برای سلامت موهای خودتون باید در نظر بگیرید و همیشه رعایت کنید استفاده از شامپو و مواد شوینده برای موهایتان است.


برخی از مواد شیمیایی موجود در شامپوها ، شوینده ها و محصولات مراقبت از مو ، به شدت به موها آسیب میزنند و باید از انها دوری کرد چون باعث میشوند به مرور زمان بافت مو تخریب شود و موهایتان را به موهایی وز و خشک تبدیل میکنند و از دیگر مواد شیمیایی که به شدت به باف مو ضرر میرسانند مواد دکلره و رنگ مو هستند که در اکثر موارد باعث سوختگی مو میشوند.


که یکی از بهترین راه هایی که باعث احیا مو بعد از اسیب دیدگی توسط مواد شیمیایی کراتین درمانی است پیشنهاد ما به شما خواندن مقاله علت های آسیب دیدگی مو را بشناسید است

کراتینه کردن و احیای مو یک درمان بسیار تخصصی است که باید توسط یک فرد متخصص و با تجربه بالا انجام شود با روش های اصولی و علمی که در پایان این امر موهایی احیا شده و صاف داشته باشید
به نکته‌ی بسیار مهمی که باید اشاره کرد این هست که بعد از انجام کراتینه مو ، موهای شما صاف و براق میشود و اینکه چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد یه دورغ است !!!!
اگر بعد از کراتینه موهام صاف نشدن مطمئن باشید درانتخاب فرد مورد نظر اشتباه کرده اید !!!


اما سوالی دیگری که تعداد نفرات محدود از ما میکنند این است بعد انجام کراتینه موهای ما در مدت زمان کوتاه‌تری صافی و براقیت خود را از دست میدهد و به حالت قبل برمیگردد و چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد در جواب این این سوال علت این امر عدم مراقبت های اصولی بعد از کراتینه مو است که حتما باید رعایت شود تا ماندگاری بالایی داشته باشد.

علت صاف نشدن موهام بعد کراتینه مو چیست ؟

در ادامه این مقاله چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد به ۷ دلیل که باعث میشوند موهای شما بعد از کراتین صاف باقی نمانند بپردازیم

اتو موی نامناسب

مهمترین علت چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد (۸۰ درصد مواقع) می‌تواند استفاده از اتوی نامناسب تریتمنتر شما در پروسه انجام کراتینه کردن مو باشد.
برای کراتینه مو حتما باید از اتوهای مخصوص این کار استفاده کرد که از نوع حرفه ای از جنس صفحه تیتانیومی و با دمای بالا یکنواخت است استفاده شود این یکنخواتی دما باعث میشود که مواد کراتین به طور کامل جذب مو شود .

همین حالا مطالعه نمایید  22 مرحله شگفت انگیز برای تقویت مو بعد از دکلره


مهم ترین نکته ای که باید هنگام استفاده از اتو موها دقت داشته باشید اتوهای خانگی که برای استفاده روزمره و صافی مو مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمی‌توانند پاسخگوی کراتینه کردن مو باشند زیرا نمی تواند به طور کامل کراتین را جذب مو کند ، و برعکس این اتوها می‌توانند به موها آسیب وارد کنند.

استفاده از کراتین بی کیفیت و نا مرغوب

یکی دیگر از مهم ترین نکات چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد میتوان به استفاده کردن از مواد نامرغوب و بی کیفیت توسط تریتمنتر باشد و یا عدم تخصص و تشخیص اشتباه برای استفاده از کراتین مناسب برای موهای فرد مورد نظر باشد


بعضی وقتها وسوسه هزینه کمتر برای خرید مواد کراتین و مواد مورد نیاز برای احیا مو باعث میشود کراتین کار مواد کراتین بی‌کیفیت خریداری کنید یا فردی که میخواهد کراتین انجام دهد برای هزینه کمتر به یک ارایشگاه که تخصص کافی ندارند و از مواد نامرغوب استفاده میکنن مراجعه میکنند مه همین امر یکی از دلایل مهم برای نتیجه نگرفتن درست در روند کراتینه مو است


سالن زیبایی فرشته صادقی مفتخر است با استفاده از بهترین مواد کراتین و احیا مو روسی و برزیلی جز معدود سالن زیبایی هایی است که در ایران از این مواد با کیفیت استفاده میکند

رعایت نکردن قرنطینه مو بعد از کراتینه

یکی دیگر از علت های چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد ، عدم رعایت قرنطینه مناسب مو بعد از کراتینه است.
نگران نباشید منظور این نیست که خودتان را قرنطینه کنید این یک اصطلاح است.
برای کراتینه کردن مو از ۲ نوع مواد استفاده میشود یکی از مواد با قرنطینه مو است و دیگری بدون قرنطینه که این مواد با توجه به شرکت های تولید کننده مواد متفاوت است


نکته ای که باید رعایت شود توسط کراتین کار این است که مواد دارای قرنطینه نیاز یه درمان کراتینه هم دارد.

پس به یکی دیگر از دلایل صاف نشدن موها بعد از کراتین و نگرفتن نتیجه مناسب همین قرنطینه مو است.
بایدها و نبایدهایی برای دوران قرنطینه وجود دارد. یکی از مهم ترین کارهایی که نباید انجام دهید، خیس شدن موها در دوران قرنطینه است. همین اقدام ساده می تواند نتیجه کار را تغییر دهد و باعث شود که موها بعد از کراتینه صاف نباشد.

برخی افراد بی تجربه فرق مواد قرنطینه و بدون قرنطینه را نمی دانند بنابراین برای کراتینه کردن موها حتما به یک سالن تخصصی مراجعه کنید. آرایشگرتان باید به اندازه کافی تجربه داشته باشد تا علاوه بر اجرای کراتین روی موها، راهنمایی های لازم را نیز برای تان داشته باشد.

همانطور که بالاتر توضیح داده شد یکی از دلایل صاف نشدن مو بعد از کراتینه دلیل عدم رعایت قرنطینه مو بعد از کراتین است

اولین سوالی که در ذهن شما به وجود می اید این است که شرایط قرنطینه مو هنگام کراتینه چه مواردی است ؟

اولین پاسخ به این سوال این است که ۷۲ ساعت اولیه بعد از کراتین درمانی بسیار با اهمیت است که باید مواردی از قبیل :

  • خیس نشدن موها بعد از کراتین
  • عرق نکردن کف سر بعد از کراتین
  • عدم بستن موها با کش
  • عدم پیچاندن موها بالای سر
  • عدم استفاده از کلیپس سر

در ۷۲ ساعت اولیه ممنوع و رعایت شود که بعد از گذشت ایم مئت زمان میتوانید از موهای صاف ، احیا شده و براق لذت ببرید.

نداشتن مهارت کافی کراتین کار

یکی دیگر از نکات چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد نداشتن مهارت لازم کراتین کار هنگام مراحل صافی و احیا مو هم یک علت صاف نشدن مو بعد از کراتینه است.
موهای خود را به دست هر کسی نسپارید!
تنها افراد متخصص و ماهر و باتجربه بالا صلاحیت کراتینه کردن موهای شما را دارند.
حتی خود شما و اطرافیانتان هم در صورتی که آموزش‌های لازم را ندیده باشید، نمی‌توانید موهای خود را به بهترین شکل کراتینه کنید.

همین حالا مطالعه نمایید  آموزش مراحل فر کردن دائم مو

خشک کردن نامناسب مو بعد از کراتینه

یکی دیگر از علت‌های چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد، استفاده از باد داغ سشوار در هنگام خشک کردن مو است. افرادی که مهارت کافی و یا مشاوره درست از کراتین کارشون نگرفتن با استفاده از باد داغ سشوار باعث می‌شوند تا همه مواد کراتین از روی مو بخار شود. بدین ترتیب اثر کراتین بر روی مو کم می‌شود و موها به سرعت به حالت وز و فر پیشین برمی‌گردند.


ویا هنگام خشک کردن موی سر از حوله های نامناسب برای برطرف کردن خیسی مو استفاده میکنند ، برای خشک کردن مو با حوله حتما از جنس میکروفیبر ( پارچه نخ پنبه ) استفاده کنید

کراتین کردن مو در زمان پریودی

یکی دیگر از مواردیی که چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد کراتین در زمان قائدگی یا پریود است.
در روزهای نزدیک به قاعدگی آزاردهنده‌ترین عوارض برای خانم‌ها موهایشان است که ظاهر بد به خود میگیرد ، چون در این دوره موها چرب و بی حالت میشود ، یک هفته قبل از شروع پریود سطح پروژسترون بالا میرود و تولید سبوم (غدد چربی پوست) بالا میرود به همین دلیل پوست بدن چربی تولید می کند، و پوست سر هم نیز چربی تولید میکند همانند بدن .

خونریزی که شروع میشود سطح پروژسترون و استرون پایین می آید و تستوسترون افزایش می آید و به دنبال آن باز هم تولید سبوم داریم و حس چرب بودن بدن در خانم ها بیشتر میشود.
تغییرات هورمونی در خانم ها متفاوت است و این تغییرات در طول چند روز به حالت نرمال باز میگردد.

باید به شما بزرگواران عرض نمایم که چون کراتین درمانی با ریشه مو در تماس نمی باشد

و ساقه مو در تماس با فرچه کراتین می باشد تاثیری بر روی کیفیت کراتین ندارد ولی بهتر می باشد که دو روز قبل از پریودی یا ۲روز بعد از پریودی کراتین درمانی خود را انجام دهید.
برای اطلاعات بیشتر میتونید مقاله کراتین مو در زمان پریودی را مطالعه نمایید

کم کاری یا پر کاری غدد تیروئید

یکی دیگر از عوامل صاف نشدن موها بعد از کراتینه مو غدد تیروئید است که حتما قبل از انجام این کار از سلامت تیروئید خود مطلع شوید و هنگام مراجعه به کراتین کار خودتان اطلاع دهید
چونکه مشکلات پرکاری و کم کاری تیروئید مشکلات با ایجاد اختلالات هورمونی در بدن فرد می‌تواند روی نتیجه این روند تاثیر منفی بگذارد

روش شست و شو مو بعد کراتینه

نکته مهم دیگر درباره چرا بعد از کراتین موهام صاف نشد حتما بعد از اینکه موهای خودتان را کراتین کردید با استفاده از شامپو و ماسک مناسب موهای خودتان را شستشو دهید چون یکی از دلایل بسیار مهم در پایداری حالت مو بعد از کزاتین همین شامپو و ماسک بعد از کراتین است .
استفاده از شامپوهای فیری سولفات دوام و ماندگاری کراتین شما بالا میبرد و نکته ای که حائز اهمیت باید از اب شور دریا و کلر استخر دوری کنید چون این موارد باعث از بردن کراتین موهای شما میشود .

زمان ماندگاری مواد کراتین بر روی مو چقدر است ؟

مدت زمان ماندگاری بستگی نوع مواد و کیفیت ان دارد اما بازه زمانی ۸ الی ۱۲ ماه

ایا خشک کردن نا مناسب مو باعث از بین رفتن کراتین میشود ؟

بله ، خشک کردن نادرست مو با باد داغ سشوار یا حوله نامناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .