مراحل فر کردن دائم مو

مراحل فر کردن دائم مو از ترکیبی از گرما و مواد شیمیایی برای شکستن و اصلاح پیوندهای دی سولفید موهای شما استفاده می کند.
این فرآیند به طور دائم آناتومی موهای شما را تغییر می دهد تا شبیه موهای مجعد شود و به موها فرهای دائمی می دهد که به ابزارهای حرارتی یا بیگودی نیاز ندارند. بسته به سرعت رشد موهایتان، پرم شما طی چهار تا شش ماه رشد خواهد کرد.

مراحل فر کردن دائم مو به آرایشگر و نتایج مورد نظر بستگی دارد، اما به طور کلی این فرآیند چندین ساعت طول می کشد.
ابتدا موها با استفاده از شامپوی شفاف کننده شسته می شوند. سپس موها با استفاده از میله ها فر می شوند.
میله های کوچکتر فرهای محکم تری ایجاد می کنند. در مرحله بعد، محلول چسباننده روی غلتک ها اعمال می شود. پس از مدت زمان معینی، آرایشگر یک خنثی کننده را روی موها اعمال می کند تا پیوندهای دی سولفیدی را اصلاح کند و فر را قفل کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره فر مو میتوانید تاریخچه فر کردن مو را مطالعه فرمایید

آموزش فر کردن دائم مو

در حالی که بسیاری از مردم علاقه زیادی به داشتن موهای فر با مدت زمان کوتاه را دوست دارند، فر کردن دائمی مو دارای معایبی است. دمای بالا و مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب و شکستگی مو شود.
بسیاری از سالن‌ها بر روی موهای روشن یا رنگ‌شده عمل نمی‌کنند، زیرا خطر شکستگی مو بسیار زیاد است.

دیجی پرم یا فر داغ با دستگاه چیست ؟

موج دیجیتال ( دیجی پرم ) یا پرم داغ ( فر مو با دستگاه داغ ) جدیدترین پیشرفت در مراحل فر کردن دائم مو است.
پرم دیجیتال از محلول پرم رقیق شده و چوب حلقه‌دار برای ایجاد امواج ساحلی با ظاهر طبیعی استفاده می‌کند.
از آنجایی که دمای آن بالا نیست و مواد شیمیایی قوی در این نوع فر مو استفاده نمیشود ،
پرم دیجیتال به اندازه یک فر کردن مو به سبک سنتی برای مو مضر نیست. فر کردن مو با دستگاه معمولاً گران تر از پرس های سرد معمولی هستند، اما نتایج می توانند طولانی تر باشد و حدود شش ماه یا بیشتر باقی بمانند بر روی موها.

فر مو با دستگاه داغ


فر سرد با فر گرم متفاوت است، طول عمر ماندگاری مدل مو بیشتر از آنچه فکر می کنید متفاوت است. بسته به نوع موی شما و میزان مراقبت از آن معمولا سه تا شش ماه طول می کشد.

نکته اصلی و بسیار مهم در مراحل فر کردن دائم مو که باید به خاطر داشته باشید این است که موهای شما باید در ۴۸ ساعت اول پس از فر گرم و دست نخورده باقی بماند این “اولین قانون مهم نگهداری فر دائم ” است.

چه عواملی باعث از بین رفتن فر مو میشود ؟

چندین چیز می تواند فر مو شما را از بین ببرد
یکی از مهم ترین مسائل مراحل فر کردن دائم مو انتخاب یک متخصص و آرایشگر حرفه ای است که بتواند به صورت اصولی و حرفه ای با استفاده از مواد موهای شما را فر دائم کند که اگر تخصص کافی نداشته باشد نمیتواند فر دائم مو را به درستی انجام دهد
نگهداری مناسب و اصولی از فر مو یکی دیگر از مسائل است . تا جایی که امکان دارد از وسایل حرارتی و محصولاتی که حاوی الکل یا سیلیکون هستند خودداری کنید تا فر دائم شما از بین نرود.
از دیگر مواردی که بسیار پر اهمیت است و باید خیلی توجه کرد این است که بعد از انجام مراحل فر کردن دائم مو نباید به استخر و آب هایی که حاوی کلر هستند بروید چون باعث از بین رفتن مواد فر مو شما میشود و دیگر نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که موهای خودتان را باید از رطوبت و عرق کردن دور نگه دار دارید چون به مرور زمان باعث خشکی مو و موخوره میشود

سالن زیبایی برای فر کردن دائم مو

انواع مراحل فر کردن دائم مو

۲ نوع فر کردن دائم مو داریم فر سرد و فر گرم

همین حالا مطالعه نمایید  8 مرحله طلایی چطور جنس مو خودمان را بشناسیم ؟

فر سرد یا سرامیکی

هر دو از ترکیبی از مواد شیمیایی، برای شکستن و اصلاح پیوندهای مو ، و میله‌هایی فرم دهی مو و ظاهر کلی فر مو استفاده می‌کنند.
میله هایی با اندازه های مختلف برای ایجاد فرهای ریز و درشت در طول های مختلف مو استفاده می شود. محل قرارگیری میله بر ساختار و محل فر تأثیر می گذارد.

فر گرم یا فر با استفاده از دستگاه داغ

فربا دستگاه یا گرم از یک رویکرد گرم استفاده می کنند. این روش شامل قالب‌گیری مو با استفاده از میله‌های گرم شده و ریختن آن در محلول اسیدی است که پیوندهای دی سولفید را در موهای شما می‌شکند.

تفاوت و مزایا و معایب فر سرد و گرم

پرم سرامیکی یا سرد از گرما استفاده نمی کند و از محلول قلیایی آسیب پذیری کمتری دارد استفاده می کند.
پرم های سرد فرهای محکم و با ماندگاری بیشتری می دهد، در حالی که فرهای گرم طبیعی تر به نظر می رسند. هر دو رویکرد با استفاده از یک خنثی کننده برای قفل کردن فرها به پایان می رسد.

انواع فر مو با ماندگاری های مختلف

فر کردن مو با دستگاه داغ

موها دور غلتک‌های بزرگ‌ پیچیده می‌شوند که اغلب در یک الگوی غیریکنواخت قرار می‌گیرند تا نتیجه‌ای طبیعی داشته باشند. این مدل فرمو برای کسانی که موهایشان شل به نظر می رسد فرهای نرم ، شل ، و طبیعی به نظر می رسد. در موارد نادر از یک ظاهر طراحی شده با حرارت کم تا متوسط ​​استفاده کنید.

فر مو با دستگاه چند بافتی

از چند بیگودی با اندازه های مختلف برای پیچیدن مو استفاده می شود. برای کسانی که موهای بلند دارند فرهای طبیعی با سفتی متفاوت مناسب است.
روش گرم جزئی که در آن فقط انتهای موها فر می شوند بهترین برای کسانی که موهای متوسط ​​و بلندی دارند و می خواهند مدلی قابل کنترل داشته باشند تاپ طبیعی و قسمت میانی و حجیم با نگهداری بسیار کم

فر کردن مو با بیگودی

فر ریشه مو

دو تا چهار سانت از نزدیکترین موها به پوست کف سر فر می شود و بقیه موها طبیعی باقی می ماند افرادی که می خواهند کمی حجم اضافی در ریشه داشته باشند،
ریشه ها مو را فر میکنند اما بقیه موها را کاملا طبیعی و دست نخورده باقی میگذارند. بنابراین تعمیر و نگهداری کمی مورد نیاز است و دوام آن چند هفته است

فر مو با دستگاه مدل فر زیاد

یکی دیگر از مراحل فر کردن دائم مو بیگودی ها با اندازه‌های مختلف به بخش‌های میانی و پایینی مو اضافه می‌شوند.
بهترین حالت برای موهای متوسط ​​تا بلند موها در بالا صاف می مانند،
در حالی که فرها درهم لایه ها را ایجاد می کنند.موهای صاف در یک محلول صاف کننده برای شکستن پیوندهای سیستین ریخته می شود،
سپس با پلاستیک پوشانده می شود و قبل از شستن، خشک کردن و صاف کردن یکبار دیگر زیر حرارت گذاشته می شود.
برای جلوگیری از پیچ خوردگی، باید تا ۷۲ ساعت پس از درمان یا لمس مو جلوگیری کرد.

فر کردن مو با بیگودی و سشوار

فر مو سرد پیچشی یا مارپیچی


بیگودی های بلند و نازک که به صورت عمودی روی موها قرار می‌گیرند بهترین کار را روی موها با حداقل هشت سانت فرهای سبک با اندازه‌ها و طول‌های مختلف نگهداری متوسط ​​تا زیاد با محصولات حالت‌دهنده مورد نیاز است.

اصطلاحات دیگر برای مراحل فر کردن مو دائم

راد ابزاری که برای فر کردن هر بخش از مو استفاده می شود. میله‌ها در اندازه‌های مختلف هستند، با طرح‌های ضخیم‌تر که موج های شل‌تر و سبک‌های نازک‌تری ارائه می‌دهند که منجر به فرهای محکم‌تر می‌شود.
این اغلب حاوی ماده شیمیایی آمونیوم تیوگلیکولات است. این می تواند اسیدی یا قلیایی باشد و با شکستن پیوندهای پروتئینی، ساختار مو را نرم می کند.
خنثی کننده : این محلول در انتهای فرآیند پرمینگ اعمال می شود. پیوند گوگردی موها را دوباره می‌چسباند و سطح pH آن را به حالت عادی باز می‌گرداند و فرآیند فر کردن را به پایان می‌رساند.

همین حالا مطالعه نمایید  10 نکته طلایی برای بهترین شامپو بعد از کراتینه مو

برای ماندگاری بیشتر فر مو دائم چه کار هایی باید انجام داد ؟

اگر موهای شما بیش از حد خشک و وز شود، موی شما ممکن است آسیب جبران ناپذیری را متحمل شود که فقط با گذشت زمان قابل رفع است. در ادامه مواردی را مطالعه مینمایید از مراحل فر کردن دائم مو که ماندگاری بیشتر به موهای شما میدهد
موهای خود را مرتباً کوتاه کنید ، فر با رشد مو کمتر مشخص می شود. به خاطر داشته باشید که هر سه تا چهار ماه یکبار موی خود را کمی کوتاه کنید تا موهای خود را در بهترین حالت نگه دارید.
موهای خود را کمتر بشویید، بیشتر حالت دهید، شستن بیش از حد موها می تواند روغن های طبیعی را از بین ببرد.
تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی TrichologyTrusted Source بیان می کند که این روغن ها برای حفظ سلامت مو مورد نیاز هستند. برای از بین بردن خشکی ناخواسته، تعداد شامپوهای هفتگی خود را کاهش دهید و زمان حالت دهنده خود را افزایش دهید.


از دیگر فرایند مراحل فر کردن دائم مو درمان های پروتئینی سرمایه گذاری کنید.
مواد شیمیایی پرمینگ پیوندهای پروتئینی موهای شما را می شکند. شرکت های تولید کننده Perfector ها ادعا می کنند که پیوندهای دی سولفید شکسته را دوباره پیوند می دهد و برای انواع مو طراحی شده است.
از طرف دیگر، می‌توانید ماسک‌های پروتئینی مو را خودتان درست کنید، ترکیبی از تخم مرغ و ماست یا آووکادو و شیر نارگیل را امتحان کنید.
استفاده از نرم کننده مو معمولی کمک زیادی می کند. محصولی مانند ماسک موی سیستم بازسازی حاوی کره شی خام برای تغذیه بیشتر و روغن مارولا و بیوتین فوق العاده مرطوب کننده است. یک یا دو بار در هفته برای حداکثر تاثیر استفاده کنید.

شانه مو را عوض کن، شانه زدن مو پرم خود با هر برس قدیمی آن را در یک چشم به هم زدن خراب می کند.
از یک شانه چوبی با دندانه پهن استفاده کنید تا موهای مرطوب را به آرامی شانه کنید.
وقتی خشک شد، از یک برس نرم استفاده کنید تا گره های مقاوم را از بین ببرید.
یکی دیگر مراحل نگداری در مراحل فر کردن دائم مو مراقبت با شامپوهای بدون سولفات یا شامپو فیری سولفات و محصولاتی باشید که بر استفاده حداکثری از فرها تمرکز دارند.


عادات خواب خود را تغییر دهید که بسیار در مراحل فر کردن دائم مو تاثیر گذار است مثلا موهای خود را در یک روسری ابریشمی بپیچید یا سر خود را روی یک روبالشی ابریشمی قرار دهید تا موها گره بخورند و موخوره نشوند.
از درمان های شیمیایی خودداری کنید ، قبل از استفاده از مواد شیمیایی دیگر به موهای خود حداقل یک ماه پس از پرم صبر کنید.

آیا آکادمی فرشته بیوتی آموزش تخصصی مراحل فر کردن دائم مو هم دارد ؟

بله ، آموزش صفر تا ۱۰۰ کلیه خدمات فر دائم مو

چه عواملی باعث از بین رفتن فر دائم مو میشود ؟

کلر آب استخر و استفاده از موادی که داخلش الکل باشد و رطوبت بیش ازحد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .