بعد از کراتینه مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟


بسیاری از افراد تصور میکنند اگر کراتینه مو انجام دهند ، دیگر موها نیاز به مراقبت ندارد.
اما با انجام کراتینه مو چند نکته حائز اهمیت است که یکی از این موارد که میتوان به آن اشاره کرد بهترین شامپو بعد از کراتینه مو است.
اگر موهای کراتینه شده دارید حتما باید از شامپوی مخصوص کراتین استفاده کنید.
شما با انجام کراتینه مو علاوه بر اینکه زمان و وقت خود را صرف کرده اید و کلی هم هزینه پرداخته اید تا موهایتان سالم و صاف و ابریشمی بشود باید به این نکته توجه کنید که این تازه شروع ماجرا است ، شاید خیلی از شما با خود بگویید که من کراتینه انجام‌میدهم تا دیگر نیازی به مراقبت موهایم نباشد


اما برای اینکه زیبایی موهای کراتین شده، مدت زیادی باقی بماند باید از موها مراقبت کنید. ( میتوانید مقاله مراقبت های لازم بعد از کراتینه مو را مطالعه نمایید ) ساده ترین راه برای افزایش ماندگاری کراتینه مو این است که از بهترین شامپو و ماسک مو بعد از کراتینه مو استفاده کنید.

بهترین شامپو بعد از کراتینه مو

با یک جستجوی ساده کلمه شامپو بعد از کراتین موها می توانید صد ها نوع شامپو با برندهای مختلف را پیدا کنید اما آیا به نظرتان هر شامپویی را می توانید بعد از کراتینه کردن موها استفاده کنید؟ البته که خیر

اگر در تشخیص و انتخاب شامپوی مناسب برای موی کراتین شده اشتباه کنید و یا شامپو مناسب این کار را تهیه نکنید همه زحمات تان هدر می رود.
موهای کراتین شده نیاز به شامپویی متفاوت دارند ولی جای نگرانی نیست به راحتی میتوان این شامپوها را پیدا و تهیه کرد.
اگر تا قبل از کراتینه کردن موهایتان از شامپوی خاصی استفاده می کردید احتمالا بعد از کراتینه مو باید آن را کنار بگذارید. در واقع شامپوهایی که در دراگ استورها و فروشگاه ها می بینید که برای انواع موهای خشک، چرب و معمولی هستند قابل استغاده برای موهای کراتین شده نیستند و موهای کراتین شده ارتباطی با این موارد ندارد.

بهترین شامپو برای بعد از کراتینه کردن موها کدام است؟


وقتی موها دچار آسیب های فیزیکی و شیمیایی از جمله رنگ کردن های مکرر ، دکلره ، عدم مراقبت های روزانه استفاده از وسایل حرارتی مثل سشوار ، اتو مو بابلیس و… می شود حالت خشک و شکننده و وز دارد.
حتی ممکن است انتخاب و استفاده شامپو نامناسب به علت عدم شناخت نوع و جنس موها هم باعث دمیج شدن موها شود.
هم اکنون انواع شامپو برای طیف مختلف مو تولید شده است. با توجه به نیاز مو که ممکن است از رنگ شده تا چرب و شوره دارهم باشد می توانید یک شامپوی خوب و مناسب را تهیه کنید از شامپو بعد از کراتینه مو استفاده کنید.

به طور مثال فرض کنید موهای شما خیلی چرب است. این موها نیاز به رفع چربی بیش از انداره دارند. طبیعی است که شامپو برای موی چرب و خشک با هم متفاوت باشد. افرادی که موی چرب تری دارند نباید با شامپوی مخصوص موی خشک، موهای خود را بشویند زیرا چربی و آلودگی های پوست سر و سلول های مرده پوست کف سر را بر طرف نمی کند.

بهترین شامپو برای بعد از کراتینه کردن موها کدام است؟

وقتی موها را کراتین می کنید در واقع یک لایه روی تارهای مو را می پوشاند که دارای بافت کراتین است.
در حالت طبیعی کراتین ( نوعی پروتئین) در موها به حد نرمال است و می تواند ظاهر مو را خوش حالت نگه دارد و حتی گاهی ذاتا در بافت موهای فر و وز مانند کسانی که در جنوب کشور زندگی میکنند و دارای آب و‌هوای گرم و خشک هستند کراتین بسیار کمتر وجود دارد.
وقتی مو دارای شکستگی است و خشک و زبر و خشن می شود نیاز به درمان های کمکی دارد و ما کراتین را به صورت مصنوعی برای رفع وزی به بافت مو میدهیم.

همین حالا مطالعه نمایید  10 روش جادویی آموزش کراتینه مو در خانه با مواد طبیعی

بدترین شامپو بعد از کراتین مو کدام است؟

همانطور که در بالا گفتیم شامپو هایی که در داروخانه ها و فروشگاه ها موجود است کراتینه موها را به دلیل وجود شوینده های خشن نامناسب است از شامپو بعد از کراتینه مو استفاده کنید
حتی برای موهای کراتین نشده هم تا حدودی مناسب نیستند وباید طبق استاندارد های جهانی درست شوند و همچنین به طور کلی شستشوی زیاد موهای کراتین شده، کار درستی نیست.
مواد کراتین می تواند آسیب های ساقه مو را تا حد زیادی ترمیم کند اما دوام کراتینه مو همیشگی نیست و با توجه به کراتینه استفاده شده دوام متفاوتی دارد و برای ماندگاری بیشتر از شامپو بعد از کراتینه مو برای موهایتان استفاده کنید.

بدترین شامپو بعد از کراتین مو کدام است؟


شستن موها با شامپو مخصوص کراتین مقداری از کراتین نیز به همراه آلودگی ها جدا می شود. البته تصور نکنید که بعد از ۲ یا ۳ بار شستشوی موهای کراتین شده، دوباره مو به حالت قبل بر می گردد. خیر چنین چیزی نیست اما صد در صد دوام کراتینه کم می شود پس تمام تلاش خودتان را برای استفاده از بهترین شامپو بعد از کراتینه مو انجام دهید .

ترکیبات نمک دار یا سولفات دار به شدت روی سلامت مو تاثیر می گذارد. این مواد برای افزایش کف به شوینده ها اضافه می شوند. حتی در مایع ظرفشویی و لباسشویی نیز از سولفات استفاده می شود که با توجه به اینکه چه محصولی تولید میشود میزان سولفات و سولفونات متفاوت است.

ترکیبات شامپوهای سولفات دار که به آنها شوینده های خشن نیز میگوییم بسیار قوی هستند و آلودگی ها را پاک می کنندبرای همین مضررات هست که ما پیشنهاد میکنیم از شامپو بعد از کراتینه مو مصرف کنید برای موهای کراتین شده.

شامپوهای سولفات دار چه ضرری برای مو دارند ؟

برای درک این مطلب باید بگوییم که همراه چربی و سلول های مرده پوست کف سر و آلودگی هایی که به چربی ها جذب شده این شوینده ها کراتین طبیعی موها را نیز در خود حل میکند.
اگر کراتینه مو دارید دور چنین محصولاتی را خط بکشید و از شامپو بعد از کراتینه مو استفاده کنید چون ماندگاری کراتینه را تا نصف کاهش می دهد و سیع کنید از شامپو بعد از کراتینه مو استفاده کنید .

یک نکته طلایی دیگری که وجود دارد از شامپوهای ضد شوره نیز نباید بر روی موهای کراتین شده استفاده کنید.

شامپوی مناسب موهای کراتین شده چه ویژگی هایی دارد؟

نکته اصلی استفاده از شامپو بعد از کراتینه مو در این است که مواد کراتینه مدت زمان بیشتری روی موها باقی می ماند. در واقع روزهای بیشتری می توانید از صافی و نرمی و شادابی موهای خود لذت ببرید.

شامپوی مخصوص بعد از کراتین ، موها را نرم نگه می دارد و در صافی مو نیز تاثیر زیادی دارد. بهترین شامپو بعد از کراتینه مو همان محصولی است که علاوه بر اینکه فاقد سولفات است به بافت مو آسیب نمی رساند و کراتین مورد نیاز مو را نیز تامین می کند.

شامپوی مناسب موهای کراتین شده چه ویژگی هایی دارد؟


به این ترتیب هر نوع شامپوی مغذی می تواند بعد از کراتینه کردن مو استفاده شود. اگر نیازهای مو تامین شود کیفیت موهای کراتین شده، مدت زمان بیشتری حفظ می شود پس تاکیید میشود حتما از شامپو بعد از کراتینه مو استفاده شود.

مراقبت های بعد از کراتینه کردن مو اصل مهم در دوام آن است،گاهی اوقات بعد از گذشت ۶ ماه به دلیل رشد ریشه ممکن است دیگر شامپو فاقد سولفات استفاده نکنید ولی این نکته را بدانید که اگر نگهداری را مثل روز اول ادامه دهید شاید نیاز به کراتینه کامل موها نباشد و فقط نیاز به ریشه گیری موها باشد که در زمان و هزینه شما صرفه جویی میشود،

آیا شامپو بچه برای موهای کراتین شده مناسب است؟


در ابتدای امر باید بگویم خیر اصلا مناسب نیست،
بسیاری از افراد اعتقاد دارند که شامپو بچه می تواند انتخاب خوبی برای بعد از کراتینه کردن موها باشد. شامپو بچه برای پوست و مو حساس کودکان تولید شده و حاوی مواد مضر شیمیایی کمتری است. یکی از ترکیباتی که در شامپو بچه کمتر استفاده می شود، ترکیبات سولفات است.
حالا می دانید که سولفات دشمن موهای کراتین شده است و در نظر داشته باشید که سولفات به کلی از شامپو بچه حذف نشده بلکه مقدار آن خیلی کمتر از شامپوهای معمولی است پس باز هم شامپو بعد از کراتینه مو بهترین گزینه برای استفاده برای موهای کراتین شده شما است.

آیا شامپو بچه برای موهای کراتین شده مناسب است؟


از طرفی شامپو بچه با توجه به اینکه چشم نوزاد نسوزد تا دو سه ماهگی روی pH 7 تنظیم میشود و بعد از آن با توجه به تغییر pH پوست تغییر میکند رویpH 6 تنظیم میشود و با نظر به اینکه پوست سر بزرگ سال متفاوت است
یعنی ۵/۶ است حتی کسانی که کراتین نکرده اند هم نباید از شامپو بچه استفاده کنند
مخصوصا کسانی که موهای دکلره شده دارند زیرا این تغییر pH لایه های اولیه مو را باز میکند تمام املاح موها خارج میشود موها خشک و وز میشوند و به مرور زمان دچار موخوره میشوند.

همین حالا مطالعه نمایید  آموزش مراحل فر کردن دائم مو

میزان استفاده از شامپو بعد از کراتینه مو چقدر است؟

تعداد دفعات شستشوی موهای کراتین شده بیش از سایر موارد اهمیت دارد. کراتین روی ساقه مو را می پوشاند و آسیب های کوتیکول مو را ترمیم می کند.
ماندگاری کراتین ارتباط مستقیم با دفعات شستشوی مو نحوه شستن موها با شامپو بعد از کراتینه مو دارد. وقتی موهایتان را کراتین می کنید حتی الامکان دفعات شامپو زدن به موها را کم کنید.
استفاده روزانه از شامپو بعد از کراتینه مو می تواند همه زیبایی موهای کراتین شده را از بین ببرد.حتی طریقه شستشو‌ هم بسیار در این مسئله دخیل است.

با این همه پیدا کردن بهترین شامپو بعد از کراتینه مو کار ساده ای نیست ولی یک ترفند ساده وجود دارد. با این راهکار دیگر لازم نیست همه موارد را بررسی کنید.

میزان استفاده از شامپو بعد از کراتینه مو چقدر است؟


از متخصص زیبایی مو و کسی که موها را کراتین کرده، راهنمایی بگیرید.! از آرایشگرتان بخواهید که شامپو بعد از کراتینه مو مناسب برای مراقبت از موهای کراتین شده را به شما معرفی کند.

اما به عنوان ترفند نهایی، محصولاتی را استفاده کنید که برند هستند. برندهای معروف و شناخته شده، محصولات اختصاصی موهای کراتین شده را تولید می کنند.
به جای اینکه همه موارد را خودتان بررسی کنید به این برندها اعتماد کنید. محصولات اصل و برند دارای کیفیت بسیار بالاتری هستند. البته قیمت این نوع شامپوها نیز اندکی بیشتر است اما قطعا ارزش دارد. هزینه زیادی برای کراتینه مو پرداخته اید با خرید یک شامپوی برند و با کیفیت، دوام کراتینه را چند برابر کنید.

انواع شامپومناسب موهای و مزایا معایبنتیجه گیری
شامپو بچه مناسب پوست و چشم نوزاد
و کودک که نسوزد
مناسب موهای بزرگسالان
و موهای رنگ شده کراتین شده نیست نیست
فقط برای کودکان و نوزادان استفاده شود
شامپو فیری سولفاتمناسب شامپو بعد از کراتینه مو و حتی موهایی که کراتین نشده اندقدرت پاک کنندگی چربی کم استدر صورت استفاده ۲۰ روز یک بار شامپو سو اسکالپ برای پاک کردن چربی اضافه استفاده شود
شامپوی معمولیقدرت کف کنندگی و زدودن چربی تولید شده در انواع مختلف برای جنس و بافت متفاوت موهازدودن کراتین طبیعی موها به دلیل وجود شوینده های قوی دقت در انتخاب شامپو با توجه به جنس و نوع مو

از چه شامپوهایی میتوانیم استفاده کنیم بعد از کراتین مو ؟

برای مشاوره رایگان و انتخاب محصولات شوینده و تقویتی مو با شماره ۰۹۱۰۸۸۵۸۳۸۴
تماس حاصل فرمایید

آیا از شامپوهای معمولی برای شستشوی بعد از کراتین میشه استفاده کرد ؟

خیر به هیچ عنوان استفاده نکنید به دلیل مواد شوینده قوی کراتین را از روی موهای شما از بین میبرد

آیا از شامپو بچه برای شستشوی موهای کراتینه شده میتوان استفاده کرد ؟

خیر ، فقط باید از شامپو بعد از کراتینه مو استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .